KKS Lech Poznań to klub z wieloletnimi tradycjami, który siedmiokrotnie sięgał po trofeum mistrza Polski. Jednak nie tylko sukcesy sportowe symbolizują obecnie najbardziej utytułowany w Wielkopolsce zespół piłkarski, ale przede wszystkim związana z nim społeczność. Niebiesko-Biali mogą pochwalić się sympatykami praktycznie w każdym zakątku województwa, jak i całego kraju. Jednym z głównych celów strategii klubu jest to, aby każdy kibic Kolejorza stanowił jego integralną część. Pomóc w tym ma rozbudowana struktura marketingu, dlatego właściciele Lecha Poznań zdecydowali się na usprawnienie obsługi sieci klubowych sklepów wybierając wdrożenie oprogramowania Comarch ERP Optima.
Mocni razem w obliczu wyzwań
Koncepcja marketingu sportowego, to nie tylko promocja wydarzeń sportowych, ale także wykształcenie marki klubu. Właściciele Lecha Poznań podjęli działania, których głównym założeniem miało być wzmocnienie przywiązania kibiców do barw, jak i identyfikowanie się z nimi. Nie tylko podczas dnia meczowego, ale także na co dzień fani Kolejorza mieliby korzystać z gadżetów sygnowanych herbem klubowym.
Czapki, szaliki, kubki, smycze, a nawet kosmetyki w niebiesko-białych barwach, to tylko kilka artykułów, które można zakupić w oficjalnych punktach sprzedażowych Lecha Poznań. W celu usprawnienia działań sprzedażowych pojawiło się zapotrzebowanie na zintegrowane oprogramowanie do ich obsługi. Osoby odpowiadające za marketing w Kolejorzu potrzebowały narzędzia, dla którego obsługa dużej ilości transakcji nie będzie stanowić jakiegokolwiek problemu. Dotychczasowe rozwiązania nie sprawdziły się, a rozwój sieci sprzedaży klubu wymagał wprowadzenia natychmiastowych zmian.
Wietrzenie szatni – rewolucja z Comarch ERP Optima
Podczas analizy przedwdrożeniowej szybko okazało się, że wdrożenie nowego programu będzie równoznaczne z wymianą sprzętu komputerowego. Pracownicy KKS Lech Poznań zgłosili zapotrzebowanie na usprawnienie wewnętrznej współpracy, a dokładniej komunikacji na linii klub-punkty sprzedażowe. Nie da się ukryć, że większość zespołów marketingowych w zespołach grających w Ekstraklasie korzysta już z nowoczesnych rozwiązań ERP.
Ze wszystkich dostępnych na rynku systemów program Comarch ERP Optima stanowił najefektywniejszy sposób na zaspokojenie potrzeb marketingowców Kolejorza. Na wstępie został przeprowadzony audyt licencji Comarch ERP, centrali wyposażonych w stacje robocze oraz serwerów. Na tej podstawie zespół naszych konsultantów, na czele z Dariuszem Bilskim, był w stanie określić dokładne zapotrzebowanie na oprogramowanie klasy ERP. Kolejnym krokiem było przeprowadzenie aktualizacji posiadanych już licencji do najwyższej wersji.
Wsparcie płynące nie tylko z trybun
Mawia się, że nazwiska same nie grają. Tę samą zależność można zastosować do wdrożenia oprogramowania. Gwarancja spodziewanych rezultatów nowego systemu Comarch ERP Optima wymagała dostosowania całego środowiska oraz zastosowania konkretnych działań naszych programistów. W punktach sprzedażowych doszło do kilku istotnych zmian. Pierwszą z nich było zainstalowanie terminali dotykowych POS. Wdrożenie objęło także zaimplementowanie licencji modułu Optima Analizy Business Intelligence.
W kolejnym etapie stworzyliśmy narzędzia do synchronizacji systemu ERP z oficjalnym sklepem internetowym Lecha Poznań. Funkcjonowanie e-commerce zostało oparte na rozwiązaniu Magento. Skoordynowanie funkcjonowania stacji roboczych z mechanizmem sklepu sprawiło, że możliwa stała się obsługa dużej liczby transakcji zgodnie ze stanami magazynowymi.
Kolejorz w nowych realiach – korzyści z wdrożenia Comarch ERP Optima
Oprogramowanie Comarch ERP Optima już po kilku dniach wprowadziło widoczne zmiany w strukturze systemowej klubu. Terminale dotykowe POS w każdym z punktów pozwoliły na skanowanie produktów w module Detal za pomocą kodów kreskowych oraz oznaczeń producentów. Po zaimplementowaniu modułów Kasa/Bank oraz Handel w sklepach stacjonarnych, wszyscy pracownicy mogli wykonywać swoje obowiązki jednocześnie na kilku stanowiskach.
Od tej pory
pracownicy działu marketingu Lecha Poznań zyskali możliwość przetwarzania i
analizowania dużej ilości danych praktycznie z każdego obszaru działalności.
Niezbędny w tym zakresie jest moduł Analizy Business Intelligence, który
umożliwia generowanie raportów o sprzedaży i posiadanych zasobach magazynowych.
Oprócz tego, integracja Comarch ERP Optima ze sklepem internetowym pozwala na
skrupulatną rejestrację i obsługę zakupów dokonywanych elektronicznie.
Przy wsparciu naszych inżynierów zostały otwarte kolejne sklepy stacjonarne w galeriach handlowych, m.in. w Galerii Pestka, Avenidzie oraz King Cross. Nasza współpraca z KKS Lech Poznań trwa do dziś, świadczymy usługi w zakresie serwisu bieżącej obsługi systemu.