Po wejściu na rynek konfigurowalna torebka z tworzywa EVA okazała się niebywałym sukcesem. Innowacyjność, rozpoznawalność oraz niepowtarzalny design, to cechy charakterystyczne dla tego produktu, który dał początek marce O Bag. Firma jest liderem w zakresie wykorzystania zaawansowanych materiałów w akcesoriach mody. Torebki O Bag, zegarki O clock, obuwie, bransoletki i wiele innych produktów można konfigurować w dowolny sposób, tworząc jedyne i niepowtarzalne modele dopasowane do własnych upodobań.
Mieszanie oraz dopasowywanie poszczególnych elementów w celu stworzenia nietuzinkowych stylów i kombinacji – to właśnie wyróżnia O Bag na tle konkurencji. Branża mody to dziedzina, w której każde, nawet najmniejsze potknięcie może mieć wpływ na powodzenie nowej kolekcji. Konieczność rozwoju i zabezpieczenia podstawowych procesów stało się priorytetem dla właścicieli O Bag Polska. Potrzebna była rozbudowa systemu wewnętrznego zarządzania.
Innowacyjne rozwiązania POS oraz zaawansowany
moduł Retail miały zastąpić przestarzały i niewydolny program Subiekt. Rozwój
firmy wymagał wdrożenia nowego systemu klasy ERP. Rozszerzenie, a także
usprawnienie działalności w segmencie B2B gwarantował Comarch ERP Altum i
właśnie to rozwiązanie zostało polecone O Bag Polska. Przedsiębiorstwo to w
rzeczywistości dwa osobne oddziały, od których współpracy zależy kondycja
działalności – FUH Barbara Pękacka oraz O Group.
Koniec z bałaganem w damskiej
torebce
System Subiekt mimo kolejnych
aktualizacji przestał spełniać pokładane w nim oczekiwania. Nie był w stanie
zapewnić sprawnej integracji ze sklepem internetowym opartym na oprogramowaniu
Magento. Poza tym, właściciele O Bag Polska chcieli zaprzestać korzystania z
usług zewnętrznej księgowości. W najbliższej przyszłości planowano
wyodrębnienie tego działu w wewnętrznej strukturze. Okazało się, że
oprogramowanie Comarch ERP Altum było w stanie sprostać założonym celom.
To system dopasowany do wielofirmowej struktury,
obejmujący swoimi funkcjonalnościami wszystkie obszary działania. Korzystanie z
niego pozwala na dokonywanie zaawansowanych analiz, rozbudowę struktury sieci
sprzedaży i stanowisk POS. Skalowalność Comarch ERP Altum pomogło też
uporządkować i obsłużyć pełne ścieżki zamówień. Na zwiększenie sprzedaży i
wydajności pracy wpłynął sklep internetowy drugiej generacji. Tym sposobem
stereotypowy bałagan w damskiej torebce, będący metaforą chaosu, miał przestać
być łączony z polskim oddziałem sieci O Bag.
Unikalny i oryginalny jak Comarch ERP Altum
Przygotowano mechanizm do generowania dokumentów MM spełniający zapotrzebowanie struktury wielofirmowej. Stało się możliwe przesuwanie towaru w centrum, w którym nie ma podglądu na stan konkretnego magazynu. Pracownicy O Bag Polska mogą teraz wprowadzać zbiorcze dokumenty MM dla puli artykułów. Zaczęto też drukować etykiety na produkty, kartony i opakowania zbiorcze z poziomu Comarch ERP Altum. Oprócz tego powstał formularz faktury zakupu, zawierający przycisk umożliwiający import bezpośrednio z Excela. Aby ułatwić ich filtrowanie, kolumny, grupy, marki i typy produktu zostały dodane w widoku listy artykułów. Zadbano także o listę faktur sprzedaży. Od tej pory dla każdego centrum sprzedaży powstaje dedykowany magazyn, a każdy pracownik ma możliwość podejrzenia stanów innych sklepów.
System zawsze na czasie