O bag Polska

O bag Polska

Po wejściu na rynek konfigurowalna torebka z tworzywa EVA okazała się niebywałym sukcesem. Innowacyjność, rozpoznawalność oraz niepowtarzalny design, to cechy charakterystyczne dla tego produktu, który dał początek marce O Bag. Firma jest liderem w zakresie wykorzystania zaawansowanych materiałów w akcesoriach mody. Torebki O Bag, zegarki O clock, obuwie, bransoletki i wiele innych produktów można konfigurować w dowolny sposób, tworząc jedyne i niepowtarzalne modele dopasowane do własnych upodobań.

Inne modne rozwiązania w Comarch ERP Altum, z których skorzystał O Bag:

    • Możliwość zamawiania towaru przez pracownika sklepu na poziomie Comarch Retail POS;
    • Sprawne wyszukiwanie towarów na stanowisku kasowym przy użyciu dedykowanych filtrów artykułów;
    • Raportowanie działań sprzedażowych na poszczególnych stanowiskach sprzedażowych;
    • Standaryzacja stałych procesów poprzez ich automatyzację za pomocą narzędzia BPM;
    • Ewidencja opakowań i gratisów;
    • Automatyczny mailing – wiadomość generowana do klienta w momencie przyjęcia zwrotu oraz dostępności produktów;
    • BI Point – możliwość prowadzenia rankingów sprzedaży sklepów oraz podgląd sprzedaży z dni wcześniejszych;
    • Centralizacja informacji na temat sklepów stacjonarnych i sklepów internetowych - własnych i franczyzowych;
    • Comarch Mobile POS – mobilna integracja z terminalem płatniczym i drukarką;
    • Comarch ERP e-Pracownik – platforma do obsługi administracyjnej spraw pracowniczych;
    • Łatwość identyfikacji sprzedawanego produktu poprzez udostępnienie zdjęcia produktu na formularzu paragonu;
    • Wprowadzenie dedykowanych dodatków – formularz importu faktur, wydruk etykiet, generowanie dokumentów MM.

Konfigurowalne oprogramowanie klasy ERP


Mieszanie oraz dopasowywanie poszczególnych elementów w celu stworzenia nietuzinkowych stylów i kombinacji – to właśnie wyróżnia O Bag na tle konkurencji. Branża mody to dziedzina, w której każde, nawet najmniejsze potknięcie może mieć wpływ na powodzenie nowej kolekcji. Konieczność rozwoju i zabezpieczenia podstawowych procesów stało się priorytetem dla właścicieli O Bag Polska. Potrzebna była rozbudowa systemu wewnętrznego zarządzania.

Innowacyjne rozwiązania POS oraz zaawansowany moduł Retail miały zastąpić przestarzały i niewydolny program Subiekt. Rozwój firmy wymagał wdrożenia nowego systemu klasy ERP. Rozszerzenie, a także usprawnienie działalności w segmencie B2B gwarantował Comarch ERP Altum i właśnie to rozwiązanie zostało polecone O Bag Polska. Przedsiębiorstwo to w rzeczywistości dwa osobne oddziały, od których współpracy zależy kondycja działalności – FUH Barbara Pękacka oraz O Group. 

Koniec z bałaganem w damskiej torebce
System Subiekt mimo kolejnych aktualizacji przestał spełniać pokładane w nim oczekiwania. Nie był w stanie zapewnić sprawnej integracji ze sklepem internetowym opartym na oprogramowaniu Magento. Poza tym, właściciele O Bag Polska chcieli zaprzestać korzystania z usług zewnętrznej księgowości. W najbliższej przyszłości planowano wyodrębnienie tego działu w wewnętrznej strukturze. Okazało się, że oprogramowanie Comarch ERP Altum było w stanie sprostać założonym celom.

To system dopasowany do wielofirmowej struktury, obejmujący swoimi funkcjonalnościami wszystkie obszary działania. Korzystanie z niego pozwala na dokonywanie zaawansowanych analiz, rozbudowę struktury sieci sprzedaży i stanowisk POS. Skalowalność Comarch ERP Altum pomogło też uporządkować i obsłużyć pełne ścieżki zamówień. Na zwiększenie sprzedaży i wydajności pracy wpłynął sklep internetowy drugiej generacji. Tym sposobem stereotypowy bałagan w damskiej torebce, będący metaforą chaosu, miał przestać być łączony z polskim oddziałem sieci O Bag. 

Unikalny i oryginalny jak Comarch ERP Altum

Implementacja rozwiązania została podzielona na dwa etapy. Pierwszy z nich obejmował migrację danych, a kolejny dotyczył wdrożenia modułów Retail, Wielofirmowość, Kasa/Bank, Kadry i Płace oraz Bi Point. Nie zapomniano też o pracownikach – każdy z nich został przeszkolony z obsługi nowego systemu. Comarch ERP Altum usprawnił stanowiska POS o wiele wartościowych rozwiązań, jak np. sprzedaż z brakami. Jest to możliwość sprzedaży produktu w przypadku błędu ludzkiego przy przyjęciu zamówienia a faktycznego posiadania towaru w sklepie. Poprawie uległa także synchronizacja POS z systemem do zarządzania oraz, na specjalnie życzenie O Bag, zmieniono logo wyświetlane na ekranie startowym. Z kolei wbudowany w Comarch ERP Altum edytor procesów BPM pozwolił na stworzenie procesu ewidencjonującego wydawanie opakowań, toreb papierowy i etui do paragonów.

Przygotowano mechanizm do generowania dokumentów MM spełniający zapotrzebowanie struktury wielofirmowej. Stało się możliwe przesuwanie towaru w centrum, w którym nie ma podglądu na stan konkretnego magazynu. Pracownicy O Bag Polska mogą teraz wprowadzać zbiorcze dokumenty MM dla puli artykułów. Zaczęto też drukować etykiety na produkty, kartony i opakowania zbiorcze z poziomu Comarch ERP Altum. Oprócz tego powstał formularz faktury zakupu, zawierający przycisk umożliwiający import bezpośrednio z Excela. Aby ułatwić ich filtrowanie, kolumny, grupy, marki i typy produktu zostały dodane w widoku listy artykułów. Zadbano także o listę faktur sprzedaży. Od tej pory dla każdego centrum sprzedaży powstaje dedykowany magazyn, a każdy pracownik ma możliwość podejrzenia stanów innych sklepów.

" Współpraca przebiegała niezwykle sprawnie, w pół roku została przeprowadzona niemała rewolucja w naszej firmie. Automatyzacja wielu procesów znacznie przyspieszyła naszą pracę. Za sprawą integracji z Comarch ERP Altum staliśmy się nowoczesnym przedsiębiorstwem, którego pracownicy nie muszą poświęcać zbyt dużo uwagi i czasu na wykonywanie najprostszych czynności” "

Konrad Pękacki
Prezes O Bag Store

System zawsze na czasie
Comarch ERP Altum zmniejszył ryzyko popełnienia błędów i doprowadzania do przestojów w pracy. Pozwoliło to na szybszą realizację zamówień oraz zmniejszenie czasu obsługi administracyjnej. Zmieniły się też realia pracy na stanowiskach kasowych – pracownicy zostali poinformowani o stanach magazynowych w sklepie za sprawą automatycznych ostrzeżeń generowanych przez system.

Comarch ERP Altum w O bag Store